Sivut

maanantai 19. kesäkuuta 2017

Ylioppilas 2017

Lauantaina 3.6. musta tuli ylioppilas. Toisin sanoen mun osalta lukio on siis ohi. Lukion loppuminen ei tuntunut musta oikeastaan yhtään haikealta vaan päinvastoin, oon niin helpottunut, että se on nyt ohi. Oon yläasteelta lähtien ollut aika perfektionisti koulun suhteen, minkä takia lukio oli mulle aika rankkaa. Halusin pärjätä jokaisessa aineessa, enkä hyväksynyt kokeista alle ysiä. Myös kirjoituksien suhteen tavoitteet olivat tietenkin korkealla, mutta kun ne sitten eivät menneetkään niin hyvin kuin ajattelin, niin itkin tuloksien takia monta päivää. Todellisuudessa mun paperit on kuitenkin ihan hyvät, itse vaan en ole tyytyväinen. Kolmen vuoden ahkera opiskelu palkittiin kuitenkin hyvällä päättötodistuksella ja tietenkin ihanalla juhlapäivällä.


Koko juhlapäivä oli aivan mahtava ja ikimuistoinen. Ainoa asia, josta keksin valitettavaa, on sää. Juhlapäivänä oli siis noin +7 astetta, ja aamulla jopa satoi hieman lunta. Juhlien aikana ei onneksi kuitenkaan satanut, ja välillä jopa aurinko näyttäytyi. Oli kuitenkin niin kylmä, ettei ulkona pystynyt kukaan olemaan. Voitte kuvitella, miten tuskaa kuvien ottaminen oli ulkona mekko päällä :D Sää ei kuitenkaan pilannut juhlatunnelmaa, täytyi vaan juhlia sisällä. 


Mekon löytäminen osoittautui erittäin haastavaksi. Tavallaan mulla ei ollut mekosta minkäänlaista ajatusta, mutta kauppoja kiertäessä tajusin, että mulla on mekosta aika tarkat kriteerit. Ensinnäkin halusin lyhyen mekon, siinä ei saanut olla tylliä, piti olla jotain blingiä, eikä mekko saanut olla pinkki (sillä mun wanhojen mekko ja rippimekko oli pinkkejä...). Kun vihdoin löysin mekon, jota voisin sovittaa, ei siitä ollutkaan enää oikeaa kokoa jäljellä tai sitten hinta oli liian korkea. Ehdin jo vaipua epätoivoon, kun sopivaa mekkoa ei meinannut löytyä mistään, mutta lopulta onneksi löysin täydellisen mekon. En olisi ikinä uskonut, että ostaisin tummansinisen mekon, mutta vaaleiden hiuksien takia tummansininen sopiikin mulle tosi hyvin. Mekko oli aluksi pitkä maximekko, mutta mun mielestä se oli pitkänä jotenkin talvinen, niin lyhennettiin helma polvipituiseksi. Ihastuin täysin mekon yläosaan, jossa on pyöreitä ja pisaranmuotoisia strasseja. Strassien takia ostinkin mekon kaveriksi hopeat strassikorvakorut ja -rannekorun. Tottakai myös kengissä piti olla jotain kimaltelevaa, joten ostin mustat korkkarit, joissa on koroissa ja pohjissa mustaa glitteriä.



Meikin tein itse, mutta hiukset kävin laitattamassa kampaajalla. Halusin pitää hiukset auki, joten kampaajalla hiukset kiharrettiin ja laitettiin osa hiuksista taakse kiinni. Olin kampaukseen tosi tyytyväinen, ja kiharatkin kesti hyvin koko päivän.


Sitten vielä kynnet! :D Koko juhlaviikko oli yhtä hulinaa, eikä kynsille loppujen lopuksi jäänyt paljon aikaa. Mulla ei myöskään ollut mitään kunnollista ideaa kynsiin, joten päädyin perjantai-iltana tekemään erittäin yksinkertaisen lakkauksen. Mua vähän harmittaa, etten ehtinyt tehdä hienompia kynsiä, mutta eipä niitä juuri kukaan juhlapäivänä katsellut. Vain muutama vieras huomasi mun kynnet ja kehui, joten ehkä lakkaus kuitenkin oli ihan tarpeeksi hyvä :D


Valitsin lakaksi siis ainoan tummansinisen lakkani, joka ei ollut lähelläkään mekon sävyä, mutta sai kelvata. Töpöttelin siis kynsien kärkiin tummansinistä lakkaa meikkisienen avulla, ja lakkasin kerroksen hopeista glitterlakkaa päälle. Peukaloihin ja nimettömiin laitoin lisäksi hopeita strasseja, jotta kynnet sopisivat paremmin mekkoon. Onhan nuo nätit, mutta niin yksinkertaiset.


Mun ylioppilasjuhlat oli aivan ihanat, ja koko päivä meni aivan liian nopeasti ohi! Onneksi juhlia voi muistella kuvia katselemalla. Sain aivan ihania lahjoja ja paljon ruusuja, pöytä oli täynnä ihania herkkuja, ja oli ihanaa nähdä pitkästä aikaa sukulaisia. Kaiken kaikkiaan juhlapäivä oli ihan täydellinen, säästä huolimatta. Pieni masennus kyllä iski juhlien jälkeisenä maanantaina, kun viimeisetkin vieraat lähtivät kotiin ja mun piti mennä illaksi töihin. Tuntui niin oudolta, ettei vapaa-ajalla yhtäkkiä ollutkaan enää tekemistä, sillä ei tarvitse lukea, eikä suunnitella juhlia. Viime päivinä oon vaan nauttinut kesästä, kun se vihdoin saapui tänne pohjoiseenkin ♥


Kiss - Pearl Blue
Essence - Crashed The Party?!

4 kommenttia:

  1. Onnea niiin hurjasti! <3 Mekko sopii sulle tosi hyvin - ja samaten kynnet kokonaisuuteen. Ei sitä aina tarvita hirmu monimutkaista.
    Saako tiedustella, mitä aiot nyt lukion jälkeen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Anni! <3
      Hain opiskelemaan farmasiaa, mutta kirjoitusten jälkeen en oikein jaksanut lukea pääsykokeisiin, niin välivuosi on nyt edessä :)

      Poista