Sivut

maanantai 4. tammikuuta 2016

Ensimmäiset leimadecalit




Vielä kerran täytyy sanoa, että oikein hyvää uutta vuotta 2016 kaikille! :) Päätin, että vuoden vaihtuessa on taas aika lyhentää kynsiä pitkästä aikaa, ja niinhän mä teinkin. Ihanaa, kun kynnet ovat taas samanpituiset ja hyväkuntoisen näköiset. Toivottavasti ne nyt kasvavat nätisti, katkeilematta. Täytyy pitää sormet ristissä, että saisin pidettyä kynnet hyväkuntoisina ainakin vanhojentansseihin asti.

Viime vuoden puolella sain vihdoinkin käsiini Essencen ihanan Play With My Mint -lakan. Havittelin kyseistä lakkaa vaikka kuinka kauan, koska sitä ei koskaan ollut hyllyssä, kun pääsin Essenceä myyvään kauppaan. Ihana ystäväni kuitenkin kerran löysi sen ja lähetti mulle postin kautta. Arvatkaa vaan olinko iloinen, kun joulukuun alussa postissa oli tuollainen ihana yllätys! :D Joulukuun aikana en lakkaa kuitenkaan kerennyt testata, koska keskityin joulukynsien tekemiseen. Uusi vuosi -kynsien jälkeen ei tarvinnut pitkään miettiä, millä lakalla seuraavaksi lakkaisin kynteni.

Vaikka kynsien pääväri oli tiedossa, en meinannut millään keksiä ideaa kynsiin. Sitten muistin leimadecalit. Olen ihastellut monissa kynsiblogeissa täydellisiä leimadecaleita, ja oon aina halunnut testata tekniikkaa itsekin. Nyt siihen oli täydellinen tilaisuus. Valitsin Play With My Mint:n kaveriksi Essencen On air!:n, ja ryhdyin hommiin.

Ensimmäisenä tein leimadecalit. Leimasin stamperiin kuvion Born Pretty Storen laatasta BP-20. Annoin leimojen kuivua hetken, minkä jälkeen väritin osan kuviosta ohutta sivellintä käyttäen. Annoin leimojen taas kuivua, tällä kertaa vähän pidemmän ajan, jotta leimat eivät leviäisi päällyslakkaa laittaessa. Leimojen kuivuessa lakkasin peukalon, etusormen ja pikkurillin kynnet Play With My Mint:llä, nimettömän On air!:lla ja keskarin valkoisella. Leimojen kuivuttua laitoin niiden päälle kerroksen päällyslakkaa. Ja tottakai musta lakka lähti leviämään. En kuitenkaan jaksanut aloittaa alusta, vaan annoin päällyslakan kuivua, irrotin leimadecalit pinsettien avulla stampereista, ja laitoin kynsille. Leimadecalien laittaminen sujui ongelmitta, mutta kuten arvata saattaa, leimat levisivät vielä vähän enemmän, kun laitoin päällyslakkaa. Noh, ehkä mä ensi kerralla oon viisaampi ja käytän pikakuivattajaa.

Leimojen leviämisestä huolimatta oon aika tyytyväinen lopputulokseen - tein leimadecaleja kuitenkin ensimmäistä kertaa. Leimadecaleiden tekeminen oli oikeastaan aika kivaa ja aion ehdottomasti kokeilla uudestaan! Tykkään itse näistä kynsistä paljon, mitä mieltä te ootte? :)

Vielä yksi ilmoitusluontoinen asia olisi näin vuoden alkuun. Niin kuin viime vuoden puolella lupailin, blogiin on tulossa pieniä muutoksia. Aion siis tehdä blogille vihdoin uuden ulkoasun ja vaihtaa blogin nimen (blogin osoite pysyy kuitenkin samana). Oon jo pitkään ollut kyllästynyt blogin nykyiseen nimeen, koska Emmulin kynsiblogi...... aika kamala :D Silloin vuonna 2012 mun ollessa 13-vuotias, se kuulosti hyvältä nimeltä, mutta nyt se vaan hävettää mua. Blogin uusi nimi tulee olemaan Emmi's Nail Art. Ei mikään kovin kummoinen nimi sekään, mutta paljon parempi kuin Emmulin kynsiblogi. En muistaakseni ole juuri tuollaiseen blogin nimeen törmännyt, joten mun mielestä se on ihan hyvä. Mitä mieltä te ootte nimestä?
Sen verran laiska ihminen oon, etten todellakaan aio vaihtaa vesileimaa kaikkiin blogin kuviin, joten Emmulin kynsiblogi -teksti näkyy edelleen vanhoissa kuvissa. Sähköpostiosoite ja Instagramin käyttäjänimi tulee kyllä vaihtumaan, mutta niistä ilmoitan myöhemmin. En osaa vielä tarkkaan sanoa milloin muutos tulee tapahtumaan, mutta toivottavasti mahdollisimman pian!


Essence - Play With My Mint
Essence - On air!
Essence - The White Bunny
Konad leimauslakka

*Laatta saatu yhteistyön kautta Born Pretty Storelta

10 kommenttia:

  1. Kaunis lakkaus! Mikä sattuma, että oon yhistäny kans nuo Essencet joskus samaan lakkaukseen - kera musta-valko-minttu aksenttikynnen :D

    Ymmärrän täysin tuon nimijutun. Mun on jo pitkään tehny mieli muuttaa blogin nimi uuteen, koska keksin sen 14-vuotiaana aika pikasesti. Toisaalta, kaikki tuntee blogin sillä nimellä, niin en millään raaskisi sitä muuttaa. Onhan mulla keltaset kynnet (koska luonnonkynnet värjäytyy), mutta silti.. Mun mielestä sun blogin kohdalla nimen muutos on hyvä; uusi on kivempi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Hahha, muistelinkin, että oon nuo Essencet nähnyt joskus samassa lakkauksessa! :D

      Joo, mä just ton takia harkitsin pitkään nimen vaihtoa, mutta lopulta se kuitenkin tuntui paremmalta vaihtoehdolta. Ja kiva että tykkäät uudesta nimestä :)

      Poista
  2. Nätit kynnet! Tuo Essencen lakka on kyllä kaunis. <3

    Oi, uusi nimi kuulostaa hyvältä, vaikka ei mun mielestä tässä vanhassakaan ole mitään vikaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, ja niin se on ♥

      Kiva että tykkäät nimestä :)

      Poista
  3. Onpa kaunis lakkaus! Tuo Essencen minttulakka on kyllä aivan ihana, onneksi sait sen :)

    Ja hurjaa mitä muutoksia, mielenkiintoista! Nimen uudistus on muuten täysin ymmärrettävää, ihmiset kasvaa ja aikuistuu ja oma maku muuttuu. Mä kyllä tykkään vanhastakin nimestä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥

      Joo, ei se vanha nimi varmaan muiden korvissa kuulosta niin kamalalta, mutta mua se häiritsi jo niin paljon, että oli pakko saada vaihtaa :D

      Poista
  4. Hello I'am Chris !
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 30 million visits, 199 Country in the World! and more than 22,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    i followed your blog, please follow back
    Best Regards
    Chris
    ++++++++++++++

    VastaaPoista
  5. Hei, olen itse vasta aloittelemassa (geeli)rakennekynsien tekoa joten haluaisin kysyä yhtä juttua! En omista vielä värigeelejä, vaan laitan (ohjeen mukaan) kynsilakan rakennegeelien jälkeen ja siihen päälle vielä viimeistelygeelin. Käytin juurikin noita samoja Essencen lakkoja mutta vaikka annoin niiden kuivua kunnolla ennen viimeistelygeeliä niin tuntui kuin lakkaus olisi pilannut koko kynnet tehden niistä vähän "ryppyisen" näköiset. Ennen tätä vaihetta mitään ongelmia ei siis ollut ja kynnet näytti hyviltä :D
    Osaisitko helpata aloittelijaa jotenkin, miten saat itse lakan jäljelstä noin tasaisen? Kiitos jo etukäteen hurjasti jos jaksat lukea tämän ja vastata!

    VastaaPoista