Sivut

tiistai 1. joulukuuta 2015

Jouluinen vesimarmorointi (joulukynnet nro 1)



Niin se vaan taas kuukausi vaihtui, ja vieläpä mun lempi kuukauteen. Mulla on ollut joulufiilis jo vaikka kuinka kauan, ja vihdoinkin on joulukuu! ♥ Mä oon leiponut jo pipareita, syönyt joulutorttuja ja kuunnellut joululauluja, tätä postausta kirjoittaessanikin joululaulut soivat taustalla :D Koulua pitäisi kyllä vielä kolme viikkoa jaksaa... Joko teillä on joulufiilis? :)

Tosiaan koulusta puheenollen, tämä reilu kahden viikon postaamattomuus johtui siis siitä, että mulla oli koeviikko. Tänään kuitenkin oli viimeinen koe, joten pääsen vihdoinkin taas postailemaan ja lakkaamaan kynsiä kunnolla!

Koeviikosta huolimatta kerkesin viikonloppuna lakata kynnet. Mulla oli kova hinku jo päästä lakkailemaan joulukynsiä, joten päädyin nettiin katselemaan kuvia joulukynsistä. Mä en millään meinannut keksiä mitään helppoa ja nopeaa lakkausta, mutta sitten näin nämä kynnet. Siitä sain päähänpiston vesimarmorointiin. Innostuin ajatuksesta ja ajattelin, että näissä kynsissä ei mene aikaa kuin korkeintaan tunti - väärin. 

Lakkasin kynnet ensin Essencen valkoisella The white bunny -lakalla. Sen jälkeen aloitin vesimarmoroinnin ihan innoissani, ja olin varma onnistumisesta. Ensimmäinen kynsi eli peukalo onnistui lähes täydellisesti ja melkein hihkuin riemusta. Seuraava kynsi ei sitten onnistunutkaan ihan niin täydellisesti, mutten antanut sen lannistaa. Jatkoin marmorointia, mutta enää se ei ollutkaan niin helppoa. Jouduin monta kertaa ottamaan marmoroinnin uudestaan, siis niin, että kuvio ei onnistunut, eli en saanut kuvioita edes kynnelle asti. Kun vihdoin sain toisen käden kaikki kynnet valmiiksi, olin ihan tyytyväinen. Sitten marmoroin toisen eli ei-kuvauskäden kynnet. Kuvioista tuli paljon kauniimpia ja selkeämpiä kuin kuvauskädessä, joten päätin sitten marmoroida kaikki kuvauskäden kynnet uudestaan. Olin siinä vaiheessa jo todella turhautunut, koska aikaa oli kulunut niin paljon, mutta tottakai halusin kuvauskäteen täydelliset kynnet. Sain kuin sainkin lopulta marmoroinnin tehtyä valmiiksi, ja huokaisin helpotuksesta. Halusin kynsille vielä kuitenkin jotain blingiä, jotta ne olisivat jouluisemmat, joten lakkasin kynsille kerroksen Rimmelin Midnight Mistletoe -glitterlakkaa. Sitten katsoin kelloa - aikaa näihin kynsiin oli mennyt noin kolme tuntia. Historian lukeminen jäikin sitten vähän vähemmälle, ja se näkyi tämän päivän kokeessa...

Niin kuin olette huomanneet, en kovin usein vesimarmoroi. Varmaankin juuri sen takia en tajunnut, kuinka paljon aikaa se multa vie :D Pitäisi varmaan ensi vuonna alottaa joku vesimarmorointihaaste, niin tulisi vesimarmoroitua useammin. Se kuitenkin on ihan mukavaa, tosin siihen asti, että on yrittänyt saada jonkilaisen kuvion veden pinnalle aikaan jo sata kertaa, eikä siltikään onnistu. 

Mä en oikein tiedä, mitä mieltä mä olen näistä kynsistä. Toisaalta tykkään, mutta toisaalta nää on tosi oudot. Ei näistä ihan sellaiset tullut kuin kuvittelin. Ja onko nää edes jouluiset? Ainakin jouluiset värit jos ei muuta :D Vesimarmorointiin oon kuitenkin melko tyytyväinen, sen verran harvoin tulee vesimarmoroitua.

Meinasi jo unohtua huomautus tuosta pikkurillin kynnestä :D Eli siis juuri kuvauskäden pikkurillin kynsi katkesi, ja nyt se on ihan nysä. En kuitenkaan halunnut lyhentää kaikkia kynsiä ihan lyhyiksi, joten tulevissa joulukynsissä tulee olemaan ruma pikkurillin kynsi.. 

Mitä mieltä te ootte? Oonko onnistunut vesimarmoroinnissa,
 ja onko nää yhtään jouluiset?


Essie - Fifth avenue
Viva la Diva - sävy 056
Gina Tricot - Silver
Rimmel - Midnight Mistletoe
Essence - The white bunny

8 kommenttia:

  1. On nää jouluset, oikeen kivat! :) Tuon takia mää en vesimarmoroi, mulla ei riittäis vaan pinna siihen touhuun, kerran kokeiltu ja ei tosiaa oo mun laji. :D Kuluko nuo lakat nuin paljo tuosa marmoroinnisa? Ku nuisa kolmesa ekasa pullosa on sika paljo kulunu lakkaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) joo, onhan se vähän semmosta, mut sillä tekniikalla saa niin nättejä kynsiä, että ihan pakko aina välillä :D ei ne nyt iha noin paljoo kulunu vaan tossa hommassa, mut sen verran monta kertaa jouduin tekee uudestaan, että kyllä ne aika paljon kulu! :D

      Poista
  2. Mun mielestä oot onnistunut todella hyvin! Nää on ihan tajuttoman mageet <3

    VastaaPoista
  3. Tosi kivat, ihailin jo facessakin eilen. Näitä ihailee mielellään pidemmänkin hetken - varsinkin, kun itselläni ei edes vesimarmorointi onnistu. Värivalinnat näissä tuo mieleen sellaset jenkkiläiset karkkitangot.. Piparminttukuosi!! :)

    Joulufiilis ei oo vielä huipussaan, mutta yllättäen kaupoilla joulukrääsän keskellä sellainen on meinannut vähän pilkistää. Voisikin kaivaa itselle jonkin joululaululistsn! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :)

      Kyllä se joulufiilis sieltä vielä tulee! :)

      Poista
  4. Oiii että miten mahtavat joulukynnet! Näitä kun katsoo tulee heti joulufiilis ♥♥

    VastaaPoista